Gdy prowadzimy biznes e-commerce, stosujemy różne narzędzia, aby pozyskać klientów. Jednym z takich sposobów jest zadbanie, aby nasza witryna wyświetlała się wysoko w pozycjach wyszukiwania Google.
Pozycjonowanie stron internetowych
Wyświetlanie się w wyszukiwarce Google naszej strony przed innymi to nic innego jak pozycjonowanie strony. Jest to proste, aczkolwiek efektywne narzędzie, które pozwoli dotrzeć do większej liczby klientów. Dzięki czemu zwiększymy sprzedaż.
Jednak, aby do tego doszło, należy starannie zaplanować swoje działania.
Aby efektywnie wykorzystywać technikę pozycjonowania stron, dobrze jest zrozumieć, jak działa wyszukiwarka Google. Znajduję ona adresy URL do podstron, które pasują do wyszukiwanej przez nas frazy. Niezależnie od tego, co staramy się wyszukać. Dlatego, jeśli chcemy się pojawić w wyszukiwarce, musimy mieć konkretną podstronę, która będzie zgodna z wyszukiwaną frazą. Google nie działa poprzez odsyłanie na główną stronę, tylko kieruje od razu do konkretnej odpowiedzi. Znając mechanizm działania wyszukiwarki, możemy wykorzystywać go w efektywny sposób.
Prosto rzecz ujmując wyszukiwarka Google szuka ,,słów kluczowych” lub ,,fraz kluczowych” na stronach i po ich znalezieniu odsyła cię na takową stronę.
Aby Google wiedziało, że twoja strona w ogóle istnieje, musi zostać zaindeksowana i sprawdzona. Im lepsza jakość i zawartość strony, tym lepiej.
Ocena stron WWW przez Google
Wyszukiwarka Google jest popularna, gdyż pokazuje trafne wyniki na zapytania internautów, w ten sposób dodatkowo zarabiając. Wysoko w wynikach wyszukiwania pokazuje strony o wysokim poziomie merytorycznych i technicznym. Stąd prosty wniosek, aby nasza strona była wysoko pozycjonowana musiałaby być wartościowa dla klientów. Jest to proces, który może zająć dłuższą chwilę. Należy budować stronę i wprowadzać modyfikację w taki sposób, aby Google uważało ją za coraz atrakcyjniejszą, co w konsekwencji przełoży się na większy ruch na stronie.
Informacje podstawowe o pozycjonowaniu stron internetowych
Ważną informacją, którą powinniśmy przyswoić, jest fakt, że wyszukiwarka Google dla wielu fraz nie działa w czasie rzeczywistym. W momencie, w którym szukamy danej informacji, wyszukiwarka Google ma już zawczasu przygotowane wyniki w pewnej kolejności. Dlatego pozycjonowanie stron jest powolnym procesem.
Jeśli chcemy, aby nasza strona pojawiła się w ogóle jako wynik wyszukiwania, musimy spełnić następujące warunki:
- Wyszukiwarka Google musi wiedzieć, że strona istnieje. Wyszukiwarka ma już zawczasu przygotowane wyniki na konkretne zapytania. Roboty tak zwane spidery cały czas przeszukują sieć, poszukując przydatnych stron. Jeśli taki robot nie sprawdzi strony, to nie pojawi się ona w wynikach wyszukiwania.
- Strona powinna być dobrze zorganizowana. Taki robot musi łatwo znaleźć konkretne podstrony. Jeśli nie znajdzie takiej podstrony, to wyszukiwarka Google prawdopodobnie nie wyświetli twojej strony, gdyż jest nastawiona na dawanie konkretnych odpowiedzi (konkretnych podstron), a nie stron głównych.
- Wyszukiwarka Google musi ,,widzieć”, że strona jest wartościowa. Powinna zawierać przydatne informacje. Być przejrzysta i spełniać wymagania potencjalnych klientów.
Aby odpowiednio pozycjonować stronę, należy skonstruować ją w sposób ułatwiający robotom nawigację po niej. Możemy tego dokonać poprzez optymalizację SEO.
SEO to sposób optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Dokonuję się tego poprzez edycję kodu źródłowego serwisu internetowego. Edycja kodu pozwala dostosować go do wymogów wyszukiwarek i eliminuje błędy techniczne przyczyniające się do problemów z poprawnym funkcjonowaniem i indeksowaniem strony przez roboty sieciowe.
Optymalizacja SEO pozwala zadbać o aspekty techniczne. Równie ważne jest zbudowanie zaufania w opinii Google. Jest to długi i kosztowny proces, ale dzięki niemu znajdziemy się wyżej w wynikach wyszukiwania niż strony konkurencji.
Istota pozycjonowania stron internetowych w biznesie
W internecie często spotykamy się z reklamami rzeczy, których nie potrzebujemy. Z wyszukiwarką Google jest inaczej. Szukamy w sieci fraz rzeczy czy informacji, które są nam potrzebne. Dlatego wyszukiwarka Google jest świetnym źródłem pozyskiwania klientów.
Warto tu zauważyć, że bycie na pierwszym miejscu w wyszukiwarce jest dopiero początkiem. Aby klienci ciągle przybywali i kupowali, należy być wysoko, ale w kontekście odpowiednich fraz, przez które klienci będą kupowali. Strona musi być tak skonstruowana, aby ułatwić klientowi korzystanie z niej. Sam wynik wyszukiwania powinien zachęcać do wejścia na stronę. Jeżeli nie podejdziemy w odpowiedni sposób do takich działań, nie osiągniemy satysfakcjonujących wyników.
Koszty związane z pozycjonowaniem stron internetowych
Aby pozycjonowanie strony przyniosło efekty, na początku należy poświęcić sporo czasu i pieniędzy. Należy zaplanować działania i regularnie pracować nad stroną. Na początku wkłada się duże nakłady finansowe przy niewielkich lub wręcz żadnych zyskach. Jednak z czasem strona zaczyna być coraz bardziej widoczna, pojawia się coraz więcej klientów. Strona przynosi większe zyski bez wnoszenia większych nakładów pieniężnych.
Pozycjonowanie stron internetowych w dłuższej perspektywie jest bardzo opłacalne. Podnosimy jakość strony i zwiększamy na niej ruch. Warto tu zauważyć, że, nawet gdy przestaniemy już inwestować w pozycjonowanie to ruch, który uzyskaliśmy, nie zniknie z dnia na dzień.
Kto powinien zainwestować w pozycjonowanie stron?
Nie każdy biznes nadaje się do tego, aby go pozycjonować. Sposób ten jest dla tych, których klienci szukają w Google. Pozycjonowanie nie jest np. dla krótkoterminowych biznesów, gdyż jest to długi proces, nie jest dla tych, których nikt nie szuka się w internecie.
Pozycjonowanie stron jest ciekawym sposobem, z pomocą którego uzyskamy nowych klientów. Zawsze warto rozważyć pozycjonowanie przy prowadzeniu biznesu e-commerce.